Przejdź do treści
Strona główna » 012 Mercedes-Benz 500 SEC AMG 1985

012 Mercedes-Benz 500 SEC AMG 1985

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/3-1500×430.jpg’ attachment=’1055′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

012

Mercedes-Benz 500 SEC AMG 1985

Numer nadwozia: 1260441A190045

  • Oryginalna, europejska wersja AMG z pełnym pakietem
  • Auto w pełni sprawne, przygotowane do sezonu

Szacowana wartość: 100 000-120 000 złotych

Cena wywoławcza: 80 000 złotych

Historia modelu

To klasycznie stylizowane, duże coupe przeszło do historii jako jeden z najładniejszych Mercedesów i symbol luksusu i przepychu lat 80.
Historia Mercedesa W126 Coupe, znanego jako SEC, rozpoczyna się w 1979 roku, kiedy na rynek trafia nowa generacja klasy S, początkowo w wersji sedan. Nie tylko była bardziej zaawansowana technologicznie i bardziej oszczędna od swojego poprzednika – zapoczątkowała także nowy prąd w stylistyce ówczesnych Mercedesów.
Dwa lata później zadebiutowała wersja coupe, jako alternatywa dla tych, którzy chcieli poruszać się najbardziej luksusowym Mercedesem, ale lubili prowadzić auto samodzielnie.
Auto wyróżniało się stonowanymi, eleganckimi liniami i wyjątkowo korzystną aerodynamiką (Cx = 0,34).
O ile w wersji sedan modelu W126 występowały również silniki sześciocylindrowe (a nawet pięciocylindrowy diesel), o tyle w odmianie dwudrzwiowej klientom zaproponowano jedynie jednostki V8. Najsłabsza (oznaczenie 380 SEC) miała 204 KM. Odmiana 420 SEC wytwarzała 218 KM w latach 1985-1987 i 231 KM w latach 1987-1991. 
500 SEC (taki silnik ma pod maską opisywany egzemplarz) w latach 1980-1985 miał 231 KM, zaś między 1985 a 1991 rokiem jego moc wzrosła aż do 252 KM.
Na szczycie gamy znajdowała się jednostka o pojemności 5.6 litra (stąd nazwa, 560 SEC), mogąca pochwalić się mocą początkowo 272 KM, później okrągłych trzystu koni mechanicznych.

W tym modelu zadebiutowało wiele nowatorskich jak na owe czasy, rozwiązań z zakresu komfortu czy bezpieczeństwa. Klienci mogli zdecydować się na poduszki powietrzne (początkowo dla kierowcy, później również dla pasażera), systemy ABS i ASR, czy w pełni automatyczną klimatyzację.
Jedyną dostępną w wersji SEC przekładnią była czterobiegowa skrzynia automatyczna, napęd przekazywany był oczywiście na oś tylną.
Auto chętnie było poddawane modyfikacjom, z czego najbardziej znane były te dokonywane przez firmę AMG. Tuner ten oferował nie tylko pakiety stylistyczne, ale i udoskonalał układ wydechowy i podnosił moc. Jednostka pięciolitrowa była rozwiercana do 5.4 litra, zaś moc rosła aż do 310 KM.
Zdarzały się nawet – bardzo rzadkie – egzemplarze ze skrzynią manualną.
Produkcję modelu W126 SEC zakończono pod koniec 1991 roku. Wyprodukowano 74 060 egzemplarzy (dla porównania, sedanów klasy S wytworzono przeszło jedenaście razy więcej).
Następcą stał się model C140, oparty o kolejną generację klasy S.
SEC do dziś jest bardzo ceniony za swoje niezwykłe dopracowanie technologiczne, wyjątkowy komfort i osiągi.

Historia egzemplarza

Mercedes C126 500 SEC w wersji AMG oferowany na aukcji Rozalin 2016 to pojazd, którego miłośnikom kultowych Mercedesów firmowanych logo AMG nie trzeba przedstawiać. Prezentowany egzemplarz został sprowadzony przez obecnego właściciela z USA w 2015 roku. Stan pojazdu wymagał delikatnych poprawek. Podkreślenia wymaga fakt, iż jest to wersja europejska, przystosowana jedynie do ruchu w USA. W tym celu wymieniono zegary na wersję amerykańską. Dostępna jest pełna dokumentacja, która obejmuje książki serwisowe oraz rachunki za wymiany eksploatacyjne. Obecny właściciel odświeżył powłokę lakierniczą z zachowaniem oryginalnego odcienia lakieru, a po długich poszukiwaniach wyposażył samochód w oryginalne felgi Penta. Wnętrze pojazdu zostało poddane profesjonalnym zabiegom detailerskim i aktualnie wygląda jak nowe. Mechanicznie pojazd jest w pełni sprawny i przygotowany do sezonu, a procedura rejestracji jako zabytkowy została właśnie zakończona. Auto jest świetną propozycją dla osób, które pragną zasmakować niepowtarzalnego klimatu Mercedesów AMG lat 80-tych oraz tych, które poszukują C126 w tej unikalnej wersji.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1053,1054,1055,1056′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1057,1058,1059,1060,1061,1062,1063,1064,1065,1066,1067,1068,1069′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]